יום ראשון, 22 במרץ 2015

מתחם הרכבת במנשיה

מתחם הרכבת במנשיה
מצפון ליפו בין חוף הים לשכונות נווה צדק ומנשיה, עמדה תחנת הרכבת הראשונה של יפו.
מתחם התחנה העומד על שטח של כ 20 דונם נמצאים 16 מבנים המיועדים לשימור
במתחם כלולים המבנים של תחנת הרכבת, וגם את מכלול המבנים של מפעל חומרי הבניה של משפחת וילנד הטמפלרית שנבנה בתחילת המאה ה 20.
 
בעירית תל אביב החליטו להתחיל בתהליך השימור של האתר והפיכתו לאזור תירות ובילוי.
תוך שמירה על המבנים ההיסטורים, מסילת הרכבת, ואפילו המרצפות שיוצרו במפעל של וילנד.
 
תחילת הסיור ליד מבנה מהתקופה העותמנית
 
בספטמבר 1892 נחנך קו  הרכבת בין יפו לירושלים. ופעל עד מלחמת יום העצממאות.
הרכבת היתה נוסעת 4 שעות עד לירושלים ושימשה בעיקר להעברת משאות כבדים, וכן לנסיעה לסוחרים, תיירים וצליינים.
את התחנה הקימו יזמים צרפתים ועמודיה, העשויים ברזל, עדיין מחזיקים את אחד מגגותיה ומצבם הכללי טוב. "העמודים האלה נשמרו מצוין, למרות הקרבה הרבה לים ולמליחות", אומר מנהל הפרויקט האדריכל צדיק אליקים.
 "ייצרה אותם החברה שייצרה בשעתה את הפלדה שממנה נבנה מגדל אייפל בפאריס".
שחזור המבנים, אומר אליקים, יהיה מורכב ויקר: "בשיקום תחנת הרכבת יושקע כסף רב. נצטרך לעשות שימוש בחומרים המקוריים שמהם נבנו המבנים האלה". למשל, ישולבו אדנים מאותה תקופה, בניסיון לשחזר את מה שפעם היתה המסילה.

מבנה התחנה
אולם כניסה מרכזי של התחנה

על העמוד המכוסה עץ ישנו שעון, מחכה לשימור העדין
 
תקרת עץ, קורות התמך
 ומחסן הסחורות

 
דלתות הבנין המקוריות שוחזרו ומחכות לסיום השיפוץ כדי לחזור למקומן
עזרה וביצרון אחראית על השיפוץ
באתר של עזרה וביצרון ניתן לראות הדמיה של האזור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה