יום שני, 23 במרץ 2015

טיול משפחתי לירושלים

טילתי היום עם האחיינים שלי והוריהם בירושלים.
החלנו במוזיאון ישראל בתערוכת הלחם.

התערוכה עצמה נחמדה ומעניינת, יש מגוון לחמים המשמשים את העדות / דתות השונות בארועים שונים, בתערווכה גם תצוגת לחמים והסברים כתובים לידם וגם סרטונים המראים ארועים שונים שבהם משתמשים בלחם.

לילדים ישנה סדנא להכנת לחמים לחמניות פיתות וחותמת ללחמים, לטעמינו קצת מאכזב, אולי בגלל שאנחנו מכינים את כל הדברים הללו גם בבית, ולא היה כאן שום חידוש.


חבל שבתחנות ישבו נערים שלא היה להם מושג ולא יכלול תרום לילדים ולמבוגרים שאיתם. בכל שאלה ששאלנו, או מישהו אחר שאל, היתה תשובה של "אין לי מושג". כדאי היה לתת קצת רקע לכל אחד שאחראי על תחנה בסדנא.
ממוזיאון ישראל נסענו לגן החיות התנכי, שהיה מלא באנשים. תוך כדי הסיור בגן הבנו שרוב המשפחות המטיילות אלו משפחות מהצפון שמתארחות במרכז.
בצהרים כל קבוצת משפחות, על פי מקום הארוח שלהם, נקראו לאכול, וקיבלו מגשיות אוכל. עצוב לחשוב שאנחנו חוזרים מהטיול הביתה, ואילו הם יושבים לאכול על הדשא את ארוחתם, ובערב יחזרו למשפחות המארחות אותם, ויחד עם זאת לראות את המתנדבים שדאגו שכל אחד יקבל את המגשית שלו, ושלכולם יהיה אוכל ושתיה, חימם את הלב.
אנחנו באמת עם מיוחד.

אנחנו עזבנו את גן החיות והמשכנו לעין כרם למסעדת אנשים לאכול ארוחת צהרים
הזמנו לילדים פיצה מרגריטה,
ולנו מנה של קבבונים בפיתה, בתוספת סלט ירקות טחינה
פוקצה עם שום ורוזמרין

מורחים עליה שמן זית

מפזרים שום ורוזמרין

ולשולחן

ומנה אחת של סלט קיסר שהגיעה עם חתיעות עוף ברוטב מצוין. העוף היה טעים ועסיסי. הביקון בשפע, וטעים, חבל רק שהחסה שמתחת היתה קצת עיפה.
לקינוח טארט טאטן עם גלידת וניל הגלידה כנראה קנויה
בתוספת לימונדה אחת ומיץ תות מצוין שילמנו 180 ש"ח
לסיכום, יש הרבה מה לעשת בירושלים אבל צריך להיות עשירים כדי לעשות זאת.
ואני אישית מעדיפה לטייל בעיר העתיקה, או באחת משכונות ירושלים היפות והפחות צפופות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה