יום שני, 23 במרץ 2015

מתכון משפחתי מריג`לה

היום טילתי בירושלים בהר ציון, ביקרתי בקבר דוד, ואחר כך בדורמציון.
משם עברתי לרובע הנוצרי, במטרה ללכת לאכול חומוס ליד שער שכם (דיווח בנפרד)
ליד שער שכם יושבות הכפריות שמביאות איתם ירקות בלאדי המכפרים.
כשראיתי את הריג`לה היפה שהם הציעו למכירה לא יכולתי להתאפק וקניתי שתי חבילות.
כילדה גידלנו ריג`לה בחצר והיינו נותנים לתרנגולות לאכול כדי שיהיו להם ביצים עם חלמון
צהוב יותר. אבל זכרתי את סיפורי הדודות שלי, שסבתא היתה מכינה כל מיני מאכלים טעימים מריג`לה והחלטתי שצריך לנסות וללמוד.
הגעתי הביתה וצלצלתי לדודתי יעל, סיפרתי לה על המציאה שהבאתי, והצעתי שנסע יחד לדודה שלי השניה, אורה. רק בשביל לראות את הדודות שלי שמחות מהריג`לה היה שווה לסוע היום לירושלים, (חוץ מכל הכייפים האחרים שאכתוב עליהם בהמשך)
וכך שלושתינו יחד במטבח של אורה מכינות תבשיל מריג`לה.
 קוצים דק בצל אחד
ומטגנים בסיר עם שמן
 
מוסיפים כמה שיני שום חתוך דק
 
4 עגבניות גדולות חתוכות לקוביות קטנות
 
ואת הריג`לה חתוכה לחתיכות קטנות
 
מוסיפים פלפל ירוק חריף אחד
 
וגם פלפל אדום חריף טחון (של הדגים, כפי שאורה אומרת)
קצת מלח, ואבקת מרק (של ויטה)
 
מבשלים קצת וזהו, יוצא מעדן.
מה אגיד, היה לי בוקר נהדר בירושלים וסיום כייפי עוד יותר בחברת שתי הדודות שלי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה